هر سامانه (پنل) را که شما خریداری می نمائید باید شماره ای به آن اختصاص داده شود تا شما بتوانید از طریق آن شماره در پنل خود به مخاطبانتان پیامک ارسال کنید.
شماره در سامانه مانند شماره موبایل مسیر ارتباطی شما با کاربرانتان می باشد که می بایست جهت برقراری ارتباط از طریق سامانه  وارسال و دریافت پیام کوتاه،  یک شماره بصورت اختصاصی خریداری نمایید .
 
تمامی شماره های عمومی و اختصاصی که در پنلهای تحت وب استفاده می شوند با یکی از سرشاخه های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰ ، ۰۲۱، و یا ۹۰۰۰ آغاز می گردند.
هر یک از شماره های فوق توسط یک اپراتور ارائه می گردد و به همین دلیل سیاستهای فروش و قیمتهای آنها بسته به نوع پیش شماره و تعداد ارقام آن  متفاوت می باشد .  که در جدول زیر میتوانید قیمت هر پیش شماره را بر اساس تعداد اقام آن مشاهده نمایید.
در سامانه ارسال پیام کوتاه این شماره ها به دو صورت شماره های مشترک و شماره های اختصاصی در اختیار شما قرار می گیرند.

jadvale gheymate operatorha

این شماره ها علاوه بر قابلیت ارسال، قابلیت دریافت پیامک و نمایش آنها را به صورت آنلاین در سامانه پیامک  را دارند.
تعداد ارقام شماره های اختصاصی هیچ تاثیری در عملکرد آن نخواهد داشت. به عنوان مثال ارسالی که توسط یک شماره ۸رقمی مانند ۱۰۰۰۰۹انجام می شود باارسالی که توسط یک شماره ۱۴رقمی مانند ۱۰۰۰۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ ا نجام می شود هیچ تفاوتی نداشته و هر دو در یک زمان به مخاطب خواهند رسید.
 شماره های مشترک  یا عمومی شماره هایی را می گویند که علاوه بر شما کاربران دیگری نیز از آنها برای ارسال پیامکشان استفاده می کنند . این شماره ها قابلیت دریافت پیامک را ندارند به عبارتی ارتباطشان یک سویه است و تنها قادر به ارسال پیامک به روشهای گوناگون میباشند.
 
شماره های اختصاصی شماره هایی را میگویند که هر کاربر به طور اختصاصی برای خود خریداری می نماید و از مزایای این شماره ها این است که مالک این شماره فقط خودتان هستید و با در اختیار داشتن یک شماره اختصاصی می توانید ارتباطی دو سویه با کاربران یا مخاطبانتان داشته باشید به عبارتی مخاطبانتان نیز میتوانند پاسخ پیامکهایتان را بدهند. کاربرانی که میخواهند از سامانه (پنل) خود به عنوان صندوق دریافت انتقادات و پیشنهادات یا جهت گرفتن سفارش از مشتری به صورت پیامکی ویا امکاناتی چون سیستم نوبت دهی ، منشی عضویت( که یکی از ابزارهای بسیار مهم و پرکاربرد در سامانه هست) ، پاسخ گوی خودکار و… استفاده کنند بدون شک نیاز به شماره اختصاصی دارند.
لازم به ذکر است که بر روی پنلهای شرکت ساپ یک شماره اختصاصی ۱۴رقمی با پیش شماره ۳۰۰۰  ویا ۵۰۰۰به صورت رایگان قرار دارد.
در صورتی که شما قصد خرید شماره ای با تعداد ارقام کوتاه ترو یا با پیش شماره دیگری را دارید هزینه شماره به مبلغ سامانه افزوده می گردد.
هزینه شماره ها تنها یکبار دریافت می گردد  در زمان تمدید سامانه هزینه ای بابت شماره پرداخت نمیکنید .
کاربران فعال:( کاربرانی که میانگین ۱۰۰۰۰پیامک را در هرماه ارسال می کنند) هزینه ای بابت تمدید سامانه پرداخت نمی نمایند وهزینه پشتیبانی سالانه سامانه آنها مادام العمر میباشد .
کاربران نیمه فعال: ( کاربرانی که میانگین بین ۲۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ پیامک را در ماه ارسال مینمایند)  هزینه ای بین ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه اولیه سامانه ای را که خریداری نموده اند را جهت پشتیبانی سالیانه باید پرداخت نمایند .
کاربران غیر فعال: ( کاربرانی که میانگین کمتر از ۲۰۰۰پیامک را در ماه ارسال مینمایند ) ۷۰درصد مبلغ اولیه را جهتپشتیبانی سالیانه باید پرداخت نمایند .
شهروندان تهرانی میتوانند از پیش شماره ۰۲۱ برای ارسال استفاده نموده و مستقیما شماره منزل یا محل کارشان را به عنوان شماره ارسال و دریافت پیامکهایشان معرفی نمایند.
بجز ساکنین شهر تهران کاربرانی که میخواهند شماره دفتر کار یا تلفن همراهشان به عنوان شماره سامانه باشد می توانند از پیش شماره ۱۰۰۰ استفاده نموده و ارقام بعدی را رقم تلفن منزل محل کار یا همراه خود قرار دهند . شما میتوانید بعد از پیش شماره ۱۰۰۰ شماره تلفن یا شماره موبایل خود را قرار دهید بطور مثال ۱۰۰۰۹۱۲۸۴۹۵۹۴۷
 فعالسازی شماره ها ۲۴ساعت پس از پرداخت هزینه خواهد بود.
در این مدت شماره به سیستم شما اضافه می شود اما قابلیت ارسال نخواهد داشت.
مالکیت و تمدید شماره های ۱۰۰۰به صورت سالیانه می باشد.در صورت تمدید سالیانه پنل ، شماره ها نیز تمدید شده و به سال جدید انتقال پیدا می کنند.